content marketing

Marketing treści to zdobywająca od jakiegoś czasu popularność strategia marketingu polegająca na tworzeniu treści atrakcyjnej dla grupy docelowej firmy. To coś więcej niż klasyczny opis oferty. Ma na celu pozyskiwanie i utrzymywanie klientów. Z jednej strony zachęca do skorzystania z oferty firmy, z drugiej buduje jej wizerunek, jako eksperta w swojej dziedzinie.

Content marketing jest obecnie jednym z filarów pozycjonowania, ponieważ koncentruje się na użytkownikach internetu a nie na algorytmach wyszukiwarki do czego dąży Google. Ta strategia marketingu doskonale wspiera działania związane z pozyskiwaniem linków - przede wszystkim dlatego, że wspiera tzw. "link baiting", czyli naturalne budowanie linków przez osoby, do których stworzona treść przemawia.

Narzędzia potrzebne do Content Marketingu

Jaki charakter powinny przyjmować treści w ramach Content Marketingu?

Przede wszystkim powinny być napisane językiem, jakim posługuje się grupa docelowa. Treści powinny być zrozumiałe i przyjemne. Powinny w przyjazny sposób rozwiązywać problemy grupy docelowej z możliwością umieszczenia wzmianki do oferowanym produkcie.

Typowymi przykładami marketingu treści są wszelkiego rodzaju case study, które opisują działanie produktu i przedstawiają efekty w określonej sytuacji. To mogą być historie zadowolonych klientów lub opis w jaki sposób usługa lub produkt jest wykonywania.

Content Marketing to przede wszystkim zabawa formą. Tworzone treści nie muszą a nawet nie powinny ograniczać się to formy tekstowej. Ogromną popularnością cieszą się filmy video i animacje, które przedstawiają treść w sposób bardziej przystępny niż teskt. Treści powinny przemawiać do czytelników i nasuwać im odpowiednie wnioski w czym doskonale sprawdzają się wykresy i infografiki.

Cena Content Marketingu

Koszt realizacji strategii Content Marketingowej jest stosunkowo wysoki, ponieważ wymaga tworzenia treści na bardzo wysokim poziomie. W większości przypadków wymaga zaangażowania więcej niż jednej osoby, dlatego cena jest uzależniona od formy treści.

Standardowo w proces tworzenia treści jest zaangażowana przynajmniej jedna osoba, która przygotowuje tekst. W wielu przypadkach, jeżeli copywriter nie posiada odpowiednich kompetencji konieczne jest zaangażowanie analityka lub researchera, który dostarczy wiarygodne dane do stworzenia treści. Produkcje materiałów graficznych wymagają zatrudnienia profesjonalnego grafika, który w obrazowy sposób przedstawi historię opracowaną przez copywritera. Najdroższe produkcje to przygotowanie animacji i filmów video, które z drugiej strony mogą dostarczyć największych efektów pod względem zainteresowania grupy docelowej.

Strategia Content Marketingowa jest każdorazowo dostosowywana do budżetu i warunków klienta.

poproś o bezpłatną wycenę